//Ποια σύνορα; ποιοι έλεγχοι; Κρουαζιέρα στο Αιγαίο λαθρομεταναστευτικό πλοίο και μετά βόλτα με το ΚΤΕΛ

Ποια σύνορα; ποιοι έλεγχοι; Κρουαζιέρα στο Αιγαίο λαθρομεταναστευτικό πλοίο και μετά βόλτα με το ΚΤΕΛ

Εμπλέκονται πάνω από 100 διακινούμενοι, τρεις χώρες, ένα τουριστικό σκάφος, υποβόσκουσα εγκληματική οργάνωση, «ταρίφα» τουλάχιστον 300.000$ και μία σοβαρή καταγγελία για τη δράση των τουρκικών Αρχών- Έμεινε στις υποσχέσεις η κυβέρνηση μετά τις δηλώσεις Μητσοτάκη πως “θα τσακίσει τους διακινητές”

Τι και αν η κυβέρνηση έχει πολλάκις επιδοθεί σε βαρύγδουπες δηλώσεις περί προστασίας των συνόρων και καταπολέμησης της λαθρομετανάστευσης;

Η «εφευρετικότητα» των διακινητών, όπως φαίνεται, βάζει δύσκολα στην κυβέρνηση και οδηγεί την κατάσταση εκτός ελέγχου, βάζοντας σε κίνδυνο την εσωτερική ασφάλεια της χώρας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στο όλο σκηνικό πρέπει να προστεθεί και ο ύπουλος ρόλος της Τουρκίας, η οποία πολλές φορές ”σιγοντάρει” τα μεταναστευτικά ρεύματα, κάνοντας τα ”στραβά μάτια” στους διακινητές, με απώτερο σκοπό την εισβολή αγνώστων στην χώρα μας, οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν ”βόμβα” στα θεμέλια της κοινωνίας και στην εθνική μας ασφάλεια.

Υπόθεση διακίνησης παράνομων μεταναστών και προσφύγων, με διεθνείς διαστάσεις, απασχόλησε τα Δικαστήρια Κομοτηνής την Τετάρτη 22/09. Συγκεκριμένα, στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θράκης έκατσαν τρεις Ουκρανοί διακινητές μεταναστών, οι οποίοι συνελήφθησαν στους Κήπους Έβρου.

Η υπόθεση, όμως, δεν ήταν από τις συνήθεις που απασχολούν τις Αρχές του τόπου και γεμίζουν τα δικαστήρια της πόλης, δηλαδή… μία «απλή» διακίνηση με αυτοκίνητο που σταμάτησε στη Ροδόπη, αλλά εμπλέκονται πάνω από 100 διακινούμενοι, τρεις χώρες, ένα τουριστικό σκάφος, υποβόσκουσα εγκληματική οργάνωση, «ταρίφα» τουλάχιστον 300.000$ και μία σοβαρή καταγγελία για τη δράση των τουρκικών Αρχών.

Την υπόθεση αποκάλυψε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη ο δικηγόρος των τριών Ουκρανών Δημήτρης Μήλιογλου.

Πιο συγκεκριμένα, τουρκικό τουριστικό σκάφος πλοηγούμενο από τρεις Ουκρανούς πολίτες, γύρισε την μισή… Μεσόγειο, προσπαθώντας να τους διακινήσει στην Ιταλία. Για τον σκοπό αυτό είχε απενεργοποιήσει το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης, για να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός του ούτε από άλλα πλοία».

Το ταξίδι προς Ιταλία κράτησε 12 ημέρες και το πλοίο πέρασε… απαρατήρητο από Δωδεκάνησα, Βόρεια Κρήτης, Στενά Κυθήρων, διέσχισε όλο το Ιόνιο Πέλαγος κι έδεσε σε ακτή της πόλης Λοκρί Ιταλίας.

Στην Ιταλία, διακινούμενοι και διακινητές προχώρησαν προς την πόλη Μπάρι. Όταν χωρίστηκαν, οι μεν 104 διακινούμενοι συνελήφθησαν από τις ιταλικές Αρχές, οι δε διακινητές δεν εντοπίστηκαν και συνέχισαν την πορεία τους ταξιδεύοντας προς Ηγουμενίτσα. Εκεί, επιβιβάστηκαν σε ΚΤΕΛ μέχρι τη Θεσσαλονίκη και δεύτερο ΚΤΕΛ μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Στη συνέχεια, αποπειράθηκαν να εξέλθουν από την Ελλάδα προς Τουρκία μέσω Κήπων, στην προσπάθειά τους να επιστρέψουν στην Ουκρανία.

Της σύλληψης των Ουκρανών, ακολούθησε εμπεριστατωμένη έρευνα της ΕΛΑΣ που απέδειξε πως επρόκειτο για μεγάλη υπόθεση διακίνησης μεταναστών. Οι Ουκρανοί ομολόγησαν στις Αρχές, ενώ σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από τους διακινητές στην ΕΛΑΣ, η «ταρίφα» μεταφοράς από Τουρκία, Ιταλία ήταν 3.000$ ανά διακινούμενο, δηλαδή περισσότερες από 300.000$ συνολικά!

Η υπόσχεση έμεινε…υπόσχεση

Θυμίζουμε, πως στα πλαίσια της ΔΕΘ, όταν ο Μητσοτάκης ρωτήθηκε για τις κινήσεις της κυβέρνησης στο πεδίο της λαθρομετανάστευσης, ο Πρωθυπουργός είχε αναφέρει ότι τα συμφέροντα με την Τουρκία είναι ευθυγραμμισμένα, ότι η Ελλάδα υιοθετεί μια στρατηγική ενεργούς φύλαξης των συνόρων, με τα αποτελέσματα να είναι ορατά, σημειώνοντας τρομακτική μείωση των ροών σε σχέση με το 2020, αυξάνοντας παράλληλα τα ποσοστά διάσωσης των ανθρώπων που κινδυνεύουν στη θάλασσα, ενώ παράλληλα σημείωσε πως «θα σπάσει και θα τσακίσει τα κυκλώματα διακινητών»! Από ότι φαίνεται όμως, μείναμε στο θα…