Ένα γιγαντιαίο πρόγραμμα επενδύσεων για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου άνω των 4 δις. συνολικά προγραμματίζει ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, με στόχο να καλύψει το μεγάλο κενό που εμφανίζουν οι υποδομές του σιδηροδρόμου αφού τα προηγούμενα χρόνια δόθηκε βάρος στους αυτοκινητοδρόμους.
Το κυβερνητικό σχέδιο το οποίο προγραμματίζεται να κινητοποιήσει και ιδιώτες στην εφαρμογή του, θα σπάσει σε δύο κυρίως κομμάτια, από τα οποία το ένα έχει ήδη ξεκινήσει και θα ενταθεί εντός του 2021, με την δημοπράτηση ώριμων έργων και μελετών συνολικής αξίας 777,5 εκατ. €. Το δεύτερο αφορά έργα προϋπολογισμού 3,3 δις. που στόχο έχουν να ωριμάσουν με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ώστε να καταστεί η λίστα προτεραιοτήτων. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ταχθεί ανοικτά υπέρ του νέου μοντέλου προκειμένου να τρέξουν γρηγορότερα οι διαγωνισμοί και να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής του. Πρόκειται για απαίτηση της Κομισιόν που ζητά πιεστικά από τις ελληνικές αρχές να εμφανιστούν συνεπείς στις κοινοτικές δεσμεύσεις για να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τα έργα και να προχωρήσουν στην αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, την οποία έχει ήδη ξεκινήσει το υπουργείο.
Στα έργα για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και το υπουργείο έχει προχωρήσει ή προχωρεί με τις προκηρύξεις διαγωνισμών περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας αξίας 117 εκατ. €, η αναβάθμιση ΠΑΘΕ – ΣΚΑ – Οινόη, αξίας 100 εκατ. €, και η κατασκευή υπόγειας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αχαρνές – ΣΚΑ αξίας 100 εκατ. €.