ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ — Ίσως το να γίνονται τακτικά μέρος της τάξης τα iPad και οι υπολογιστές δεν είναι η καλύτερη ιδέα τελικά. Τα παιδιά που γράφουν τις σημειώσεις τους με το χέρι μπορεί να λάβουν υψηλότερους βαθμούς από τους συνομηλίκους τους, σύμφωνα με νέα έρευνα
Μια πρόσφατη δημοσκόπηση ρώτησε 2.000 γονείς εάν έχουν παρατηρήσει ή όχι μια προτίμηση για ψηφιακές ή αναλογικές συνήθειες μελέτης στα παιδιά τους ηλικίας μεταξύ έξι και 18 ετών. Αν και η πληκτρολόγηση (34%) αποδείχθηκε ελαφρώς πιο δημοφιλής από τη χειρόγραφη (30%), η τελευταία ομάδα είχε υψηλότερο μέσο ΣΔΣ (3,2) από τον συνολικό μέσο όρο (2,9).
Μολύβι εναντίον πληκτρολογίου
Διεξήχθη από το OnePoll για λογαριασμό του Five Star, η έρευνα βρίσκει επίσης άλλους ενδιαφέροντες συσχετισμούς μεταξύ του πώς γράφουν οι μαθητές και του πώς συμπεριφέρονται. Σύμφωνα με τους γονείς τους, τα αριστερόχειρα παιδιά προτιμούσαν τη γραφή πιο συχνά (57%) από τα δεξιόχειρα (30%), που προτιμούν να χρησιμοποιούν πληκτρολόγιο (46% έναντι 33%).
Είναι ενδιαφέρον ότι τα παιδιά που προτιμούσαν την πληκτρολόγηση ήταν επίσης σημαντικά πιο πιθανό να προτιμήσουν τη μέθοδο του «homekey» με δύο χέρια (46%), ενώ τα παιδιά που γράφουν με το χέρι τείνουν να «κυνηγούν και να ραμφίζουν» με δύο δάχτυλα (60%).
Εν τω μεταξύ, όσοι γράφουν μακροχρόνια τείνουν να είναι πιο αριστερόμυαλοι (73%) – αναλυτικοί και οργανωμένοι – ενώ εκείνοι που δεν προτιμούν ήταν πιο πιθανό να είναι δεξιόψυχοι ή δημιουργικοί και διαισθητικοί (21%). Ομοίως, οι μακροχρόνιοι συγγραφείς έτειναν να είναι εσωστρεφείς (75%), ενώ τα παιδιά χωρίς προτίμηση ήταν πιο εξωστρεφή (33%).
Ανεξάρτητα από τις διαφορές προσωπικότητας, το 53 τοις εκατό των γονέων πιστεύουν ότι οι βαθμοί του παιδιού τους έχουν βελτιωθεί από το σχολικό έτος 2019-2020 – αν και οι γονείς μακροχρόνιων συγγραφέων (87%) παρατήρησαν τη μεγαλύτερη βελτίωση συνολικά.
«Τα τελευταία χρόνια, η ψηφιακή μάθηση έχει γίνει περισσότερο αναγκαιότητα, με τους υπολογιστές και τα tablet πλέον ένα ουσιαστικό εργαλείο για την εκπαίδευση», λέει η Jessica Hodges, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ για το Five Star, σε μια δήλωση. «Ακόμα κι έτσι, οι μελέτες δείχνουν σταθερά ότι οι σημειώσεις με το χέρι βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν την εστίασή τους και την ανάκληση μνήμης».
Γίνεται πιο γρήγορα η εργασία με το χέρι;
Όταν ρωτήθηκαν ποια βοηθήματα μελέτης παρείχαν τα μεγαλύτερα οφέλη στα παιδιά τους, οι γονείς ανέφεραν ότι οι ομάδες μελέτης κατ’ ιδίαν (33%) και οι χειρόγραφες σημειώσεις (32%) φαίνονταν σχεδόν τόσο πανταχού παρόντες όσο και οι επιλογές που βαρύνουν την τεχνολογία, όπως τα διαδραστικά κουίζ (37%). μαθήματα βίντεο (36%) και διαδικτυακά εργαλεία (35%). Αν και οι περισσότεροι γονείς που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν σίγουροι για τις συνολικές ικανότητες των παιδιών τους, ήταν πιο πιθανό να βαθμολογήσουν αυτές τις ικανότητες υψηλότερα εάν τα παιδιά τους προτιμούσαν να γράφουν τις σημειώσεις τους με το χέρι.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά που έγραφαν με το χέρι τις σημειώσεις τους έδειχναν πιο επιτυχημένα στο να θυμούνται πληροφορίες που έχουν διαβάσει (98% έναντι 67%) και να ολοκληρώνουν τις εργασίες έγκαιρα (74% έναντι 55%).
«Οι μελέτες δείχνουν ότι πράγματα όπως κάρτες flash, διαδραστικά παιχνίδια, ομάδες μελέτης ή καθοδηγούμενες συνεδρίες βοηθούν τα παιδιά να διαπρέψουν μέσα και έξω από την τάξη», λέει ο Hodges. «Η εύρεση ενός εικονικού εργαλείου μελέτης μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική και ελκυστική για τους μαθητές σήμερα».
Chris Melore