Την ώρα που το αμερικανικό Ναυτικό αποσύρει το πρώτο του σκάφος LCS μια δεκαετία νωρίτερα, μια παραλλαγή των σκαφών αυτών προσφέρεται στο ΠΝ!

Δεν πρόκειται για ανέκδοτο. Το αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε πως προχωρά στην απόσυρση των δύο πρώτων σκαφών της αποτυχημένης κλάσης LCS ή αλλιώς little crappy ships (όπως τα λένε… «χαϊδευτικά» στο αμερικανικό Ναυτικό) μια δεκαετία νωρίτερα από το κανονικό. Πρόκειται για το επικεφαλής σκάφος της κλάσης USS Freedom (LCS-1) και το USS Independence (LCS-2) επικεφαλής της ομώνυμης κλάσης.

Το πρώτο αναμένεται να αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία στις 30 Σεπτεμβρίου και το δεύτερο στις 31 Ιουλίου.

Όλα αυτά, ενώ οι ΗΠΑ προσφέρουν μια παραλλαγή της κλάσης αυτής για το ΠΝ το οποίο θέλει τα νέα πλοία που θα πάρει να μείνουν σε υπηρεσία για τα επόμενα 30 έως 40 χρόνια!

 Πρόκειται πραγματικά για ένα γεγονός που δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του ΠΝ. Να εξετάζει για αγορά ένα σκάφος το οποίο αποσύρει το αμερικανικό Ναυτικό. Μια αγορά της τάξης των 5 δισ.(συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ και της ενδιάμεσης λύσης). την τελευταία την ψάχνουμε ακόμη βέβαια καθώς δεν έχουν απαντήσει ακόμη οι ΗΠΑ.

Εκτός και αν τα LCS που αποσύρουν θα είναι αυτή η ενδιάμεση λύση! τι άλλο χειρότερο δηλαδή θα μας συμβεί;

Την έκδοση που προτείνεται στο ΠΝ  για λόγους εμπορικής προώθησης η κατασκευάστρια εταιρεία το ονομάζει πλέον HF2 και το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με ένα οκταπλό εκτοξευτή Mk-41  και κατόπιν πιέσεων τρεις όλους και όλους μονούς εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών βλημάτων ASROC.

Παράλληλα στην αμερικανική πρόταση υπάρχει η πρόβλεψη για 8 NSM (την ώρα που η σύγχρονη πλέον τάση είναι  για 16 βλήματα επιφανείας-επιφανείας) πυροβόλο των 76 χλστ. Super Rapido και ένα RAM των 21 θέσεων.

Σε ότι αφορά τους πυραύλους αυτοί είτε θα είναι οι ESSM είτε οι CAMM, άγνωστο σε ποια έκδοση, εάν θα πρόκειται για τη βασική έκδοση των 25 χλμ. ή για τους CAMM-ER.

Ο τελευταίος έχει επιχειρησιακή οροφή της τάξης των 10.000 μέτρων, ενώ υπάρχουν και αναφορές από αυτόπτες μάρτυρες πως η εμβέλειά του μπορεί να φτάσει τα 60 χιλιόμετρα, ή τα 100 ή και τα 1.000! (προφανώς αστεϊζόμαστε καθώς η μέγιστη εμβόλια ανέρχεται στα 45  χλμ.).

Πόσους; Η μέγιστη  χωρητικότητα είναι για 32 βλήματα, την ώρα που η γερμανική πρόταση έχει πρόβλεψη για 64 βλήματα και 16 βλήματα επιφανείας-επιφανείας.

Μη βιάζεστε όμως, λένε. Τέσσερα πλοία MMSC που θα πλέουν ταυτόχρονα θα έχουν 128 πυραύλους! Άρα ικανοποιείται η απαίτηση του ΠΝ για άμυνα σε επιθέσεις κορεσμού! Αυτό είναι το επιχείρημα. Θα πρέπει και τα τέσσερα σκάφη να πλέουν μαζί, αλλιώς…

Αυτή είναι η περίφημη πρόταση των ΗΠΑ για ένα σκάφος το οποίο συνιστά μια παραλλαγή των αμερικανικών LCS (που αποσύρει το αμερικανικό Ναυτικό) και των MMSC που πρόκειται να προμηθευτεί το…  ένδοξο -κατά τα άλλα- σαουδαραβικό Ναυτικό.

Χωρίς δυνατότητα αεράμυνας περιοχής, χωρίς σόναρ τροπίδας, χωρίς… τορπιλοσωλήνες, χωρίς δυνατότητα στρατηγικών βλημάτων cruise, χωρίς επιβιωσιμότητα (βρίσκεται στο μόλις 1+ (με ερωτηματικό το +) την ώρα που οι Ο.Η.Perry έχουν 2 και τα ΑΒ 3 και χωρίς μέλλον, αφού σε λίγα χρόνια θα είναι παρωχημένα.

Να σημειώσουμε ότι οι φρεγάτες ΜΕΚΟ 200Β του ΠΝ με μια απλή αναβάθμιση του εκτοξευτή Μκ-41 θα μπορούν επίσης να φέρουν 32 βλήματα και «μαντέψτε» δύο RAM των 21 πυραύλων έκαστο εάν αντικατασταθούν τα Phalanx.

Έτσι προτείνεται στο ΠΝ ένα σκάφος που έχει σχεδόν τις ίδιες δυνατότητες με αυτές των  ΜΕΚΟ 200!

Πρόκειται για μια πρόταση -που αν επιλεγεί-  θα υποθηκεύσει το μέλλον του ΠΝ για τα επόμενα 30 με 40 χρόνια με ένα πλοίο ξεπερασμένο και αποτυχημένο εμπορικά που δεν θέλει ούτε το ίδιο το αμερικανικό Ναυτικό. Πραγματικά ποιος θα μπορέσει να πάρει μια τέτοια απόφαση;

defencenet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *