//Από τη δόλια πατρίδα μας με την κληρονομική ψήφο σε γόνους και απογόνους απουσιάζει ο εθνικός πολιτισμός…

Από τη δόλια πατρίδα μας με την κληρονομική ψήφο σε γόνους και απογόνους απουσιάζει ο εθνικός πολιτισμός…

Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Μία από τις πιο όμορφες στιγμές της πολιτικής που μεταδόθηκαν από ΜΜΕ πολλών χωρών και από τα διεθνή πρακτορεία ήταν η επιστροφή στην αίθουσα της ολομέλειας του γαλλικού Κοινοβουλίου του πίνακα του Ραφαήλ, στον οποίον έχει δοθεί ο τίτλος (όχι από τον ίδιο τον καλλιτέχνη) «Η Σχολή των Αθηνών»*

Σ’ αυτόν τον πίνακα πρωταγωνιστούν ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, ενώ απεικονίζονται κι άλλοι πολλοί πρωταθλητές του ευγενούς αγώνα της ελληνικής σκέψης. Οι Γάλλοι βουλευτές θα μιλούν και θα νομοθετούν για το παρόν και το μέλλον της πατρίδας τους υπό τις μορφές των Ελλήνων φιλοσόφων. Μόλις έγιναν τα αποκαλυπτήρια του πίνακα (ο οποίος είχε αποσυρθεί για να συντηρηθεί), οι βουλευτές που παρευρίσκονταν στην αίθουσα ξέσπασαν σε χειροκροτήματα.   Είναι αδύνατον να παρακολουθήσει Ελληνας αυτές τις σκηνές και να μη συγκινηθεί.  Επίσης, είναι αδύνατον να μην κάνει τις αναπόφευκτες συγκρίσεις του επιπέδου του κοινοβουλευτικού βίου της Γαλλίας με αυτόν -τον ιλαροτραγικό- της Ελλάδας.

Το γαλλικό Κοινοβούλιο, όποια προβλήματα κι αν αντιμετωπίζει, στέκεται με μεγαλύτερο σεβασμό στην ελληνική κληρονομιά από αυτόν που επιδεικνύει το ελληνικό. Αρκεί να ρίξει κάποιος μια ματιά και στους ίδιους τους βουλευτές αλλά και στον ελληνοπρεπή και φινετσάτο διάκοσμο της αίθουσας του γαλλικού Κοινοβουλίου, και θα καταλάβει πολλά για τη διαφορά πνευματικού δυναμικού ανάμεσα στους εκλεγμένους των Γαλατών και σ’ εκείνους των Ελλήνων.

Εδώ όχι μόνο θα… δυσκολεύονταν να χειροκροτήσουν σε αποκαλυπτήρια πίνακα με τους Ελληνες φιλοσόφους, αλλά αρκετοί θα μέμφονταν τους χειροκροτούντες για… ρατσισμό  Ας μη λησμονήσουμε ποτέ ότι το Ελληνικό Κοινοβούλιο μετά χαράς ψήφισε το μεγαλύτερο έγκλημα που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με θύμα τον πολιτισμό μας:  Τη διά νόμου κολόβωση της γλώσσας μας, με την κατάργηση του πολυτονικού, που πρότεινε το τρισβάρβαρο ΠΑΣΟΚ.

* «Η Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511. Εκτιμάται ότι στον πίνακα απεικονίζονται μεταξύ άλλων και οι: Ζήνων ο Κιτιεύς, Επίκουρος, Πυθαγόρας, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Αριστοτέλης, Διογένης της Σινώπης, Πλωτίνος, Κλαύδιος Πτολεμαίος, Πρωτογένης, Απελλής.